My potager garden is a small garden on the island of Resarö, Resarö is situated in the inner part of the archipelago outside of Stockholm. Tyra´s Garden is mostly an ornamental vegetable garden, potager. But flowers are of course an important ingredience, for beauty and pollination.
Tyra's Garden is a small garden on the island of Resarö situated in the inner part of the archipelago near the small town Vaxholm, outside Stockholm. Tyra's Garden is mostly an ornamental vegetable garden, my potager. But flowers are of course an important ingredience, for beauty and pollination. The climate in these parts is quite demanding as the northerly winds can be strong and cold. THIS BLOG 'Tyra's Garden' is not entirely a gardenblog it contains much more. About me: Enthusiastic amateur gardener and photographer from Vaxholm, Sweden. Designed and built my Greenhouse and Potager in Tyra's Garden 2003. Love the outdoor life, gardening and sailing especially. View my profile

Thursday

Härliga kontraster, beauty and the beast.

Här på Engarn, Vaxholm, finns det en fantastisk ekbacke. Där står en rad med mycket gamla ekar. Ingen vet nog exakt hur gamla träden är men de är enorma och mycket vackra. När jag går där tänker jag var gång att de påminner om elefanter... konstigt? nej jag tycker att de liknar dem. Till färgen, lite obestämbart gråbruna, till strukturen den lite grova "huden" och till storleken den imponerande majestetiska. Var gång jag går i den här backen så tänker mycket, jag underar vad det beror på? Det är en bra plats att fundera, planera och spekulera på, jag undrar om det har något med feng shui att göra?
Härlig kontrast till jättarna, Anemone hepatica nobilis - blåsippa
Jag vet ingen blomma som är så söt, inte vacker utan söt och gullig. Kom ihåg att blåsippan är fridlyst på många platser. Så visa den respekt och låt den stå kvar där den trivs bäst.
Blåsippan ute i backarna står,
niger och säjer nu är det vår!

Ha det bra, på återseende!
Hälsningar TYRA

No comments: