My potager garden is a small garden on the island of Resarö, Resarö is situated in the inner part of the archipelago outside of Stockholm. Tyra´s Garden is mostly an ornamental vegetable garden, potager. But flowers are of course an important ingredience, for beauty and pollination.
Tyra's Garden is a small garden on the island of Resarö situated in the inner part of the archipelago near the small town Vaxholm, outside Stockholm. Tyra's Garden is mostly an ornamental vegetable garden, my potager. But flowers are of course an important ingredience, for beauty and pollination. The climate in these parts is quite demanding as the northerly winds can be strong and cold. THIS BLOG 'Tyra's Garden' is not entirely a gardenblog it contains much more. About me: Enthusiastic amateur gardener and photographer from Vaxholm, Sweden. Designed and built my Greenhouse and Potager in Tyra's Garden 2003. Love the outdoor life, gardening and sailing especially. View my profile

Tuesday

Amsterdam - Amstel & Dam

Amsterdam en tidig morgon, staden hade inte riktigt vaknat då vi gick ut för att äta frukost på ett litet café.

A quiet and beautiful morning, it is april in Amsterdam, the birds are singing and the flowers are "in floribus". I even saw the wisteria in bloom... not bad! On this particular morning we were stolling through the streets of Amsterdam and then had breakfast at a nice little café. Mm....
.
Wow, vilken trevlig påskhelg. Det var första gången i Amsterdam men definitivt inte den sista. Det var en stad i mitt tycke. Fantastisk stad att flanera i. Så mycket att titta på, vackra hus, gator och kanaler. Nu hade inte alla träden slagit ut men jag kan tänka mej att det blir lummigt och fint senare. Jag har sett bilder på fantastiska bakgårdar och trädgårdar där också men de är ju vanligtvis inte öppna för allmänheten, men i juni skall de ha en helg där alla de fina husens trädgårdar skall visas upp.....oh va jag önskar att jag fick vara med om det. Mycket städsegröna växter såg jag och Wisterian hade precis börja att blomma. Här sitter jag i De Hortus , Hortus Botanical Garden och njuter av en Kamelia, jag undrar hur gammal den är? som mej förmodligen. De Hortus är äldre grundad 1638. Dit vill jag ha klippkort...kan man få det? En perfekt liten oas i Amsterdam, där finns ett lite café där man skulle kunna sitta och ta morgonkaffet varje dag.
..
Keukenhof an absolutely gorgeous botanical garden situated between Amsterdam and Leiden. You just have to go there if you are in Holland in mars - may. It is really stunning, breathtaking.

Keukenhof ligger i Lisse en bit utanför Amsterdam, mellan Amsterdam och Leiden. Vi tog tåget dit och det var en härlig tur med fantastiska vyer som passerade förbi. Hela fält med blommer i regnbågens alla färger blå hyacinter gula påskliljor eller tulpaner i alla färger.


Skriv en rad till posttilltyra@hotmail.com eller kommentera nedan.

Hälsningar Tyra i ett typiskt "aprillikt" Vaxholm......burr

.

No comments: