My potager garden is a small garden on the island of Resarö, Resarö is situated in the inner part of the archipelago outside of Stockholm. Tyra´s Garden is mostly an ornamental vegetable garden, potager. But flowers are of course an important ingredience, for beauty and pollination.
Tyra's Garden is a small garden on the island of Resarö situated in the inner part of the archipelago near the small town Vaxholm, outside Stockholm. Tyra's Garden is mostly an ornamental vegetable garden, my potager. But flowers are of course an important ingredience, for beauty and pollination. The climate in these parts is quite demanding as the northerly winds can be strong and cold. THIS BLOG 'Tyra's Garden' is not entirely a gardenblog it contains much more. About me: Enthusiastic amateur gardener and photographer from Vaxholm, Sweden. Designed and built my Greenhouse and Potager in Tyra's Garden 2003. Love the outdoor life, gardening and sailing especially. View my profile

Monday

Lena Israelsson - nominerad till Augustpriset!



Grattis Lena

Klosterträdgårdar ( Wahlström & Widstrand) är en mycket trevlig och läsvärd bok som har givit mej många trevliga stunder. Andra böcker av Lena som jag flitigt läser är förstås Köksträdgården och sedan Jorden Täppor. Fler inlägg om Lena Israelsson hittar du här


Jättekul stort Grattis! / Tyra

3 comments:

Anonymous said...

Hej Tyra! Klosterträdgårdar står på min önskelista! Det är faktiskt fantastiskt roligt att man börjar se trädgårdslitteratur som just - litteratur!
När folk läser "vanlig" skönlitteratur och jag är insnöad i trädgårdsdito känner jag mig ibland som illitterat och okultiverad.
En annan bok om trädgården som jag har gillat är skriven av en amerikan, Michael Pollan; En andra natur, En trädgårdsodlares bildningsväg.
Grattis säger även jag till Lena Israelsson!

mvh, Anja

TYRA Hallsénius Lindhe said...

Anja, jag måste kolla in Michael Pollan, jag älskar bra trädgårdböcker, de kan man läsa om och om igen. Nu får vi hålla tummarna för Lena I.

Hannele på Hisingen said...

Häftigt, har smygtittat på den.