My potager garden is a small garden on the island of Resarö, Resarö is situated in the inner part of the archipelago outside of Stockholm. Tyra´s Garden is mostly an ornamental vegetable garden, potager. But flowers are of course an important ingredience, for beauty and pollination.
Tyra's Garden is a small garden on the island of Resarö situated in the inner part of the archipelago near the small town Vaxholm, outside Stockholm. Tyra's Garden is mostly an ornamental vegetable garden, my potager. But flowers are of course an important ingredience, for beauty and pollination. The climate in these parts is quite demanding as the northerly winds can be strong and cold. THIS BLOG 'Tyra's Garden' is not entirely a gardenblog it contains much more. About me: Enthusiastic amateur gardener and photographer from Vaxholm, Sweden. Designed and built my Greenhouse and Potager in Tyra's Garden 2003. Love the outdoor life, gardening and sailing especially. View my profile

Tuesday

Växthuset på Engarn och kronärtkockor

Nu är det dags att börja ta in de frostkänsliga växterna. Jag har lovat Hubbe att inte ockupera garaget i år!Physalis, fikon, citron och kiwi that´s it! Resten får jag ta in till verandan. Jag har tagit in rankspenaten (flera krukor) då har jag alltid lite grönt att klippa ner i vinterns grytor och pajer. Chillie pepparn från Bangkok den skall jag försöka hålla liv i. Jag har flera stycken, de är uppdragna från chillies jag köpte på grönsaksmarknaden i Bangkok. Där köpte jag även en knippe citrongräs som jag fick att gro, oj den måste jag också ta in.

Kronärtskocka i blom


Kocka färdig att skörda.

En stunds vila, en fika i växthuset. Känna värmen och doften.


Ha det bra, TYRA. Skriv en rad, jag vill höra av dej .posttilltyra@hotmail.com

No comments: