My potager garden is a small garden on the island of Resarö, Resarö is situated in the inner part of the archipelago outside of Stockholm. Tyra´s Garden is mostly an ornamental vegetable garden, potager. But flowers are of course an important ingredience, for beauty and pollination.
Tyra's Garden is a small garden on the island of Resarö situated in the inner part of the archipelago near the small town Vaxholm, outside Stockholm. Tyra's Garden is mostly an ornamental vegetable garden, my potager. But flowers are of course an important ingredience, for beauty and pollination. The climate in these parts is quite demanding as the northerly winds can be strong and cold. THIS BLOG 'Tyra's Garden' is not entirely a gardenblog it contains much more. About me: Enthusiastic amateur gardener and photographer from Vaxholm, Sweden. Designed and built my Greenhouse and Potager in Tyra's Garden 2003. Love the outdoor life, gardening and sailing especially. View my profile

Tuesday

An Inconvenient Truth - En obekväm sanning.

"Faran är den största vi någonsin stått inför".

Picture from climatecrisis.net See the movie!

An Inconvenient Truth

Humanity is sitting on a ticking time bomb. If the vast majority of the world's scientists are right, we have just ten years to avert a major catastrophe that could send our entire planet into a tail-spin of epic destruction involving extreme weather, floods, droughts, epidemics and killer heat waves beyond anything we have ever experienced.

Jag såg filmen En obekväm sanning förra veckan igen. Den är så bra, jag önskar att alla såg den minst en gång! Hoppas verkligen att de visar den i alla skolor världen över. Vi måste alla göra något åt det hela NU! och speciellt USA vad håller de på med?

Al Gores "En obekväm sanning" är en fängslande skräckfilm om klimatkrisen. skriver Dagens Nyheter

”Goraklet” väckte världen skriver Aftonbladet

Ha en bra dag....och du...skriv en rad!


TYRA

4 comments:

Anonymous said...

Det är en väldigt bra film!! Många resonerar att vi enskilda inte kan påverka det som händer och på ett sätt är det rätt, många industrier borde skärpa sig men vi kan faktiskt göra en hel del. Vi kan plantera träd, sopsortera, använda kompost, välja vad vi handlar osv... Jag gör själv så mycket jag kan men pinsamt nog så kör jag hellre bil än cyklar.... det får väl kompensera det andra jag gör ;)

Anonymous said...

Synd att fel man vann presidentvalet..

Anonymous said...

Jag har inte sett filmen, men borde göra det...det borde nog alla antar jag.Tack för tipset! Läser ofta dina inlägg, men har svårt för att kunna göra inlägg då det inte går ifrån min dator hemma av någon anledning../ Kram Vella

Yolanda Elizabet Heuzen said...

I've seen the movie recently on Danish tv during my holiday there, Tyra. Rather an eye-opener for a lot of people!