My potager garden is a small garden on the island of Resarö, Resarö is situated in the inner part of the archipelago outside of Stockholm. Tyra´s Garden is mostly an ornamental vegetable garden, potager. But flowers are of course an important ingredience, for beauty and pollination.
Tyra's Garden is a small garden on the island of Resarö situated in the inner part of the archipelago near the small town Vaxholm, outside Stockholm. Tyra's Garden is mostly an ornamental vegetable garden, my potager. But flowers are of course an important ingredience, for beauty and pollination. The climate in these parts is quite demanding as the northerly winds can be strong and cold. THIS BLOG 'Tyra's Garden' is not entirely a gardenblog it contains much more. About me: Enthusiastic amateur gardener and photographer from Vaxholm, Sweden. Designed and built my Greenhouse and Potager in Tyra's Garden 2003. Love the outdoor life, gardening and sailing especially. View my profile

Thursday

Why Gooseberry

I wonder from where it got it´s name GOOSEBERRY? Anyway I love gooseberries and I think it´s underrated. The best way to eat them are straight from the bush as most berries are, don´t you agree? But they make a wonderful jam and very nice pies. Swiss Roll with gooseberry jam filling is delicious! Did I say that you can top it of with wipped cream....and a glass of Tokaji.
Krusbär tillhör en av favoriterna, jag har både buskar på stam och vanliga. Röda och gröna. Det är så underbart att få äta krusbär direkt från busken, eller hur? De röda är nog allra bäst! När jag var uppe på landet senast skördade jag både krusbär, hallon och vinbär. Varje år gör jag lite sylt och i år provade jag en ny blandning. Hallon och röda vinbär och det blev riktigt gott. Här är receptet. Bus enkelt!

2 liter bär

1 pkt (3+1) syltsocker


Häll bären i en kastrull och koka upp samtidigt som du mosar bären med en potatisstöt. När det har kokat några minuter till sätt sockret och koka 2 minuter till. Skumma om det behövs.

Färdigt!


Häll upp på rena varma burkar.



Tips! Skölj burkarna med vodka innan du häller upp sylten då möglar det inte i första taget.







Mina gula hallon är också goda men ack så sköra, man kan knappt röra vid dom så trillar de av. De här bären har jag bara till trädgårdgodis. Har aldrig gjort sylt på dom.


Skriv en rad/ TYRA

1 comment:

Anonymous said...

Jag äter dom alla bara som dom är, solvarma.