My potager garden is a small garden on the island of Resarö, Resarö is situated in the inner part of the archipelago outside of Stockholm. Tyra´s Garden is mostly an ornamental vegetable garden, potager. But flowers are of course an important ingredience, for beauty and pollination.
Tyra's Garden is a small garden on the island of Resarö situated in the inner part of the archipelago near the small town Vaxholm, outside Stockholm. Tyra's Garden is mostly an ornamental vegetable garden, my potager. But flowers are of course an important ingredience, for beauty and pollination. The climate in these parts is quite demanding as the northerly winds can be strong and cold. THIS BLOG 'Tyra's Garden' is not entirely a gardenblog it contains much more. About me: Enthusiastic amateur gardener and photographer from Vaxholm, Sweden. Designed and built my Greenhouse and Potager in Tyra's Garden 2003. Love the outdoor life, gardening and sailing especially. View my profile

Sunday

Valborgmässoafton 30 april 2006

Nu slår jag upp dörrarna och hälsar våren in! Förmiddag Valborgsmässoafton, en riktigt skön morgon. Det är redan varmt när jag går men första runda. Jag går för att plocka in lite olika örter som jag skall ha till middagen i kväll. I växthuset finns redan fin slätbladig persilja (den har övervintrat i växthuse i en hink) där finns även timjan, salvia, rosmarin och vitlök i kruka. Sedan har jag redan fått upp koriander och basilika en massa små plantor. Utanför är gräslöken 15 cm hög så nu kan man börja klippa. Oh! va härligt att kunna få skörda i april. ValborgmässoeldVi fick till en riktigt stor brasa i år, hade samlat på oss en massa bråte. Dagarna innan Valborg hade jag riktiga städdagar på tomten, ris och kvistar till brasan och alla löv som var kvar grävde jag ner som jag brukar göra, jag tycker det är ett perfekt sätt att städa bort alla löv samtidigt som man ger jorden eller rättar sagt maskarna en massa "fibrer".
Ps. Idag är det Kung Carl XVI Gustavs födelsedag, 60 år

No comments: