My potager garden is a small garden on the island of Resarö, Resarö is situated in the inner part of the archipelago outside of Stockholm. Tyra´s Garden is mostly an ornamental vegetable garden, potager. But flowers are of course an important ingredience, for beauty and pollination.
Tyra's Garden is a small garden on the island of Resarö situated in the inner part of the archipelago near the small town Vaxholm, outside Stockholm. Tyra's Garden is mostly an ornamental vegetable garden, my potager. But flowers are of course an important ingredience, for beauty and pollination. The climate in these parts is quite demanding as the northerly winds can be strong and cold. THIS BLOG 'Tyra's Garden' is not entirely a gardenblog it contains much more. About me: Enthusiastic amateur gardener and photographer from Vaxholm, Sweden. Designed and built my Greenhouse and Potager in Tyra's Garden 2003. Love the outdoor life, gardening and sailing especially. View my profile

Wednesday

Efterlysning!/ Vem är jag?


Nu behöver jag hjälp. Vad är det för blomma som jag "stulit"? Det var den där lilla blomman som jag "hittade" på Arholma i somras. Den var själv frösådd utanför ett staket så det var ett lovligt byte. Då var den bara 10-15 cm hög, nu är det cirka 70 cm och trivs jättefint i mitt växthus. Den påminner om Physalis i växtsättet den har ett pappersliknade hölje runt frukten (som mest består av frön precis som kapkrusbär), frukten är beige och blommorma är blå, fantastiskt söta.


Vem är jag? är det någon som känner igen mej?

Det kanske finns någon, som känner någon, som har en trädgård på Arholma, som har moderplantan?

posttilltyra@hotmail.com

2 comments:

Anonymous said...

Det är en ballongblomma. Nicandra physalodes. En superfin blomma som ju är lätt att dra upp från frö. Det finns vita också! Ettårig tror jag den är. jag har då sått nya varje vår!

TYRA Hallsénius Lindhe said...

Tach Helny... visst är den söt och den verkar ju inte vara svårodlad och det gillar jag. Nicardra vilket vackert namn! Thank U