My potager garden is a small garden on the island of Resarö, Resarö is situated in the inner part of the archipelago outside of Stockholm. Tyra´s Garden is mostly an ornamental vegetable garden, potager. But flowers are of course an important ingredience, for beauty and pollination.
Tyra's Garden is a small garden on the island of Resarö situated in the inner part of the archipelago near the small town Vaxholm, outside Stockholm. Tyra's Garden is mostly an ornamental vegetable garden, my potager. But flowers are of course an important ingredience, for beauty and pollination. The climate in these parts is quite demanding as the northerly winds can be strong and cold. THIS BLOG 'Tyra's Garden' is not entirely a gardenblog it contains much more. About me: Enthusiastic amateur gardener and photographer from Vaxholm, Sweden. Designed and built my Greenhouse and Potager in Tyra's Garden 2003. Love the outdoor life, gardening and sailing especially. View my profile

Tuesday

Archipelago Boat Day - Skärgårdsbåtens Dagdag 2008

I know this has nothing to do with the garden but it is a special day for us in my home town Vaxholm. Vaxholm is a very small town about 25 Km north east of Stockholm, we use to say that it is the capital of the Archipelago. Tomorrow is 'The Archipelago Boat Day' and then all the old steamers and new archipelago boats have a parade from the city center harbor of Stockholm to the harbor of my town Vaxholm. It is a feast that we have had since 1964 (that makes me think about the Beatles, the Cuba Crisis and Cassius Clay, Kennedy....)
This is a photo I took this weekend from our sailing boat and the beauty in front of us is one of the old archipelago boats, a steamer ' Storskär'
Skärgårdsbåtens Dag Onsdagen den 4 juni 2008 Skärgårdsbåtens Dag - den stora båtparaden till Vaxholm! En tradition sedan 1964 och en av skärgårdens största folkfester! Välkomna och njut av Vaxholm och alla fina båtar, det kommer garanterat bli en fantastisk kväll. Jag var ute och seglade i helgen och då tog jag den här bilden på en av Vaxholmsbåtarna, Storskär.
Jag har skrivit mer om Skärgårdsbåtens Dag i 'Navigare Necesse Est', där finns också ett inlägg om Veteranbåtar kan vara kul att läsa om man är intresserad av gamla fina båtar.
Välkommen till oss i Vaxholm nu i morgon!
Tyra
Skriv en rad - don't be a stranger write something.



Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

2 comments:

Mrs Small Town said...

"Skärgårdsbåtens Dag" låter som en mysig dag. Allt som har med havet och skärgården väcker mitt intresse och när det dessutom har att göra med äldre vackra ting/hus/båtar, så är det fullpott.

Det är i och för sig bara drygt 10mil från min lilla kuststad i norra roslagen och Vaxholm, men det blir svårt att ta sig dit mitt i veckan.

Annars vill jag välkomna dig till vår lilla kuststad i Norra Roslagen på lördag 7/6, då trägårdsföreningen har sitt stora trädgårds evenemang *Trädgårdsluckan*, en driv-in loppis med trädgårds tema.

Välkommen att läsa mer på min blogg :-)

/Sara
Small Town Style

Anonymous said...

Hej Tyra!
Uräkta att jag inte skriver om skärgårdsbåtar men jag ramlade in på din blogg och fick syn på det ursnygga växthuset. Har du byggt det själv? finns det någon ritning + tusen oliak frågot. Jag har ideskissat på ett liknande växthus men ditt var snyggare och aj skulle gärna vilja bygga ett själv.